Un nou studiu desfășurat în cadrul Universității Harvard la Facultatea de Medicină evidențiază faptul că femeile resimt o anumită stare de satisfacție în momentul în care partenerii lor sunt triști.
De fapt, lucrurile nu sunt atât de rele pe cât par și femeile nu resimt o plăcere malefică cu privire la stările de angoasă ale partenerului. Situația se poate explica în felul următor:
Se pare că pentru femei, momentul în care partenerul își permite să fie trist este un moment în care acesta se simte în siguranță și confortabil în relația pe care o are. După cum știm prea bine că femeile dețin o nevoie de siguanță ridicată, pentru ele este important ca partenerul să le poată satisface acest sentiment.
Prin urmare, ele resimt o validare din perspectiva relației de cuplu și în mod automat, simt satisfacție atunci când parnerii sunt vulnerabili și se simt confortabil alături de ele. Mai mult de atât, se pare că femeile percep lipsa ocazională de satisfacție a partenerului într-un sens mai degrabă pozitiv, prin prisma faptului că acest lucru le dovedește că bărbații sunt suficient de implicați în relație încât să le pese și să constate anumite neplăceri.
Citește și Cele 4 tipologii de cuplu și află din care faci parte!
La polul opus, studiul a evidențiat și faptul că bărbații se simt mult mai satisfăcuți în momentul în care pot desluși stările pozitive ale partenerelor. Explicația în ambele cazuri este ușor de înțeles: ca urmare a faptului că de cele mai multe ori femeile investesc mai mult din punct de vedere emoțional într-o relație, ele se simt bine atunci când constată faptul că și partenerii, la rândul lor sunt implicați. În cazul bărbaților: ca urmare a faptului că femeile tind să își exprime tristețea sau nemulțumirile, momentele în care își manifestă stările de fericire sunt extrem de importante pentru ei.
Concluzia: o comunicare deschisă va fi întotdeauna cheia către o relație sănătoasă, mai ales atunci când ambii parteneri sunt dispuși să găsească o cale de mijloc și să fie fericiți!
Surse: dailymail.co.uk, gizmodo.com, telegraph.co.uk