În cadrul festivalului RADAR Kids, prezentat de Lidl România, copiii vor explora un traseu special creat pentru ei, care reunește proiecții interactive, desene care prind viață, instalații controlate de sunete, ilustrații animate prin atingere și experiențe VR, toate construite în jurul conceptului Future Nature.
„De-a lungul celor cinci ediții ale festivalului, aproximativ 8.000 de copii au intrat în contact cu tehnologia și cultura digitală în maniera inedită propusă de artiștii expozanți. Tema de anul acesta îi invită atât pe copii, cât și pe părinții lor, să învețe despre importanța conservării mediului în care trăim și a unui stil de viață sănătos, cât și modul în care arta și tehnologia se pot împleti pentru a remodela interacțiunile și natura umană”, spun organizatorii RADAR.
„De la o vârstă fragedă, copiii sunt înconjurați de tehnologii digitale și de new media. Pixelii animați fac parte din mediul lor, iar ei interacționează adesea cu ecranele individuale, unde rămân privitori pasivi. Théoriz își propune să depășească limitele ecranului, creând experiențe captivante și interactive care combină obiectele fizice cu new media, încurajând pe toată lumea să interacționeze nu numai cu instalația, ci și unul cu celălalt. Tabla sonoră (Table Sonore) este un exemplu al modului în care elementele fizice, atingerea captivantă și conștientizarea spațială, pot fi integrate cu conținutul audiovizual pentru a introduce copiii în conceptele muzicalității și crearea de partituri. Scopul final este să celebrăm creativitatea și explorarea, oferind fiecărui copil libertatea de a contribui și de a lua parte la o experiență artistică colectivă.”, spun reprezentanții studio-ului Theoriz, unul dintre expozanții din cadrul festivalului.
Ce vor experimenta micii vizitatori
Una dintre instalaţiile prezente în zona Kids, pregătită de studio-ul francez Theoriz, invită participanții să creeze o partitură muzicală pe un portativ interactiv. Pe măsură ce copiii rearanjează blocurile pe portativul uriaș cu proiecții, se creează o nouă armonie colectivă, melodia schimbându-se în timp real în urma mișcărilor blocurilor.
Artistul Andreas Refsgaard, în colaborare cu alți doi creativi din Danemarca, vor aduce publicului la festival un experiment care folosește învățarea automată (machine learning) pentru a controla un joc video într-un mod neobișnuit. Este un joc de alergare (runner game) în care se folosesc vocea și sunetele pentru a controla mișcările unui urs. Spre exemplu, pentru a sări trebuie să spui <>, iar pentru a se feri, bați din palme.
O altă instalație interactivă, tactilă, îi va învăța pe copii despre o dietă sănătoasă, importanța mișcării și protejarea mediului.
Copiii au acces, cu același bilet, și în festivalul RADAR, unde vor putea descoperi alături de părinți alte 20 de instalații de artă digitală, de lumini și sunete, prezentate de artiști români și internaționali din 10 țări.
Vârsta recomandată pentru interacțiunea cu instalațiile este de 3 până la 10 ani, astfel încât fiecare participant să se poată bucura de o experiență cât mai potrivită în funcție de vârstă și dezvoltare.
Biletele sunt disponibile pe site-ul festivalului și pe entertix.ro, pe link-ul acesta pentru acces RADAR Kids și aici pentru acces RADAR general. Prețul este de 50 de lei pentru adulți și 40 de lei pentru copii, în timp ce copiii mai mici de 3 ani au intrare gratuită. Sunt disponibile reduceri pentru grupuri și studenți.
Partenerii care fac acest demers posibil și investesc în dezvoltarea scenei de new media art:
Partener RADAR KIDS: Lidl România
Partener principal: ING Bank
RADAR Kids este un proiect co-finanțat de Primăria Municipiului București prin ARCUB în cadrul Programului „București 565. Conexiuni urbane” 2024.
FUTURE NATURE – Scena LIVE A/V(Audio Vizuală) este un proiect co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN), parte din programul RADAR.
Parteneri: Institutul Cultural Român, Institutul Francez din România, UNATC I. L. Caragiale, Societatea Ornitologică Română (SOR), 360 Revolution, Epson.
Parteneri media: Itsy Bitsy, IQAds, The Institute, Zeppelin, Agerpres, Designist, BIZ, Haute Culture by BIZ, Modernism, GOKID, Munteanu, Radio România Cultural.