Asadar, expunerea noastra permanenta, prin proiectul Muzeul Tuturor, contribuie la facilitarea accesului persoanelor cu dizabilitati la informatia culturala si la evenimentele culturale organizate de acesta, prin:
o instalarea a 20 bazoreliefuri ce prezinta dioramele din expozitia permanenta, cu explicatii Braille;
o organizarea unei expozitii temporare, intitulata In intuneric, dotata cu explicatii audio, dedicata tuturor categoriilor de public, inclusiv persoanelor cu dizabilitati de vedere, in cadrul careia vizitatorii sunt intampinati de un ghid cu deficiente de vedere;
o organizarea de vizite in colectii pentru persoanele cu dizabilitati de auz;
o realizarea de ateliere de arta plastica inspirate din istoria naturala pentru persoanele cu dizabilitati locomotorii;
o realizarea de auditii de sunete din natura pentru persoanele cu dizabilitati de vedere;
o instruirea a 2 muzeografi in limbajul mimico-gestual pentru organizarea de ghidaje in expozitie;
o instalarea de covoare tactile pentru deplasarea in siguranta a nevazatorilor.
Astfel, prin proiectul intitulat Muzeul Tuturor, primul proiect de acest tip si de aceasta amploare dedicat persoanelor cu dizabilitati, Muzeul „Grigore Antipa" devine prima institutie de profil din Romania dotata cu sisteme specifice facilitarii accesului acestui gen de public.
„Obiectivul acestui proiect este de a semnala, informa si demara un proces de constientizare a societatii din Romania referitor la importanta accesului la informatie al tuturor categoriilor de vizitatori, dar si la nevoile si drepturile persoanelor cu dizabilitati. Acest proiect a fost implementat cu ajutorul sponsorului principal Orange Romania, caruia ii multumim pentru sprijin. Compania a sustinut proiectul printr-o sponsorizare in valoare de 20 000 de euro.", Diana Ion, Muzeul Antipa.
„Implicarea noastra pe segmentul persoanelor cu dizabilitati a fost de-a lungul timpului una dintre preocuparile principale pentru Orange Romania. Ne bucuram ca am putut sa extindem colaborarea pe care Orange o are deja cu Muzeul Antipa si in zona de responsabilitate sociala prin proiectul Muzeul Tuturor, reconfirmand astfel implicarea companiei in viata comunitatii. Suntem increzatori ca proiectul, primul de acest fel din Romania, va deveni in scurt timp un model de urmat si pentru alte muzee din tara. " a declarat Alina Pavel CSR Officer, Orange Romania.
De asemenea multumim si sponsorilor: Leo Burnett& Targett si Wave Division
Partenerilor: ANSR, ASCHF-R, ANR, XCES Music
Partenerilor Media: Rfi, Radio Romania, comunicatedepresa.ro, Centrul de presa
Cu sprijinul BAUM Engineering.
Pentru informatii suplimentare: www.antipa.ro si pagina de Facebook a Muzeului