Pentru artist, formele nerealiste pe care le promova papusa Barbie produsa de Mattel, nu faceau decat sa perpetueze o imagine nesanatoasa asupra fizicului unei femei si sa influenteze negativ perceptia pe care fetitele o aveau despre cum ar trebui sa arate o femeie.
Papusa creata de Mattel, transpusa in realitate are o talie de doar 46 de milimetri, capul mult prea mare, gatul imposibil de lung si o circumferinta a gleznelor ce nu i-ar putea sustine propria greutate.
"Cred ca papusa Barbie care este acum in piata afecteaza imaginea de sine a fetelor. Daca, in sfarsit, modele atat de slabe din realitate primesc critici negative, nu ar fi momentul sa luam in considerare ca si papusa Barbie afecteaza imaginea de sine a unei fetite?", a mentionat Lamm.
Asadar, artistul a creat o papusa Barbie pornind de la masurile pe care le-ar avea o femeie de 19 ani, din Statele Unite, ce consuma mancare in mod normal, este atletica, si are o viata cat se poate de normala.
"In momentul de fata, papusile de pe piata sunt impopotonate cu machiaj excesiv si haine adesea stridente. As vrea ca Lammily sa poarte haine pe care le poarta orice femeie, in fiecare zi.",a declarat artistul din Pittsburgh pentru Huffington Post.
Eforturile lui in acest sens s-au concretizat odata cu demararea campaniei de strangere de fonduri pentru inceperea productiei, campanie prezentata pe site-ul www.lammily.com.
Site-ul permite vizitatorilor sa precomande o papusa Lammily, noua versiune a celebrei papusi ajutand astfel productia.
"Lammily nu este doar o papusa cu proportii obisnuite, ea este o papusa amuzanta, ce se intampla sa aiba proportii obisnuite. Am petrecut foarte mult timp cu cercetarea pentru a crea o papusa care sa atraga copiii. Totul, de la ambalaj, la accesorii si la viitoarele campanii de promovare au fost gandite sa le fie pe plac copiilor.", a mai mentionat Nickolay pentru publicatia americana.
Surse: huffingtonpost.co.uk, time.com