Părinții unei fetițe în vârstă de patru ani din Iași ridică semne de întrebare cu privire la comportamentul educatoarei și regulile impuse de către aceasta, vis-a-vis de prezența fiicei lor în sala de curs.
Fetița care frecventează Grădinița cu Program Normal, numărul 13, din Iași, sub coordonarea școlii gimnaziale „Ștefan Bârsănescu”, este obligată să stea la grădiniță numai însoțită de mama ei. Micuța este singurul copil din clasă căruia îi învățătoarea i-a impus această regulă.
Întrebată care sunt motivele pentru care a recurs la această regulă, educatoarea motivează faptul că micuța necesită o supraveghere constantă. Fetița ar părăsi sala de clasă fără voie și cadrul didactic nu face față situației.
Mama a însoțit-o pe Ema zilnic la grădiniță, lucru care a generat prejudicii financiare considerabile familiei. Situația a început anul trecut, când cadrul didactic a decis ca Ema să fie însoțită la grădiniță de un părinte, deși aceasta frecventase atât creșa, cât și grădinița timp de un an de zile singură.
Familia refuză recomandarea educatoarei de a solicita un consult de specialitate pentru copil, pentru că astfel micuța ar putea căpăta un statut special, de copil cu deficiențe.
Părinții susțin că au fost la un medic specialist în psihiatrie pediatrică și au chiar o scrisoare medicală care confirmă îmbunătățiri în dezvoltarea fetiței, iar comportamentul ei nu ridică îngrijorări în acest sens.
10 sfaturi pentru adaptarea copilului la gradinita
„În ceea ce privește diferite somații și amenințări cu trimisul în judecată, lăsați-o mai moale...”
În urma urma situației create, tatăl fetiței a depus o sesizare la Inspectoratul Județean Iași. Reprezentanții Inspectoratului au anunțat că demarează o anchetă pentru investigarea acestei probleme și pentru clarificarea aspectelor semnalate de familia copilei.
Ca urmare a sesizării familiei depusă la secretariatul Școlii Gimnaziale din Iași, la recomandările educatoarei fetiței, comportamentul acesteia a fost urmărit de către psihologul școlii.
Doamna psiholog a remarcat anumite nereguli ce au condus la recomandarea evaluării psihologice a copilului de către un specialist. Pe de altă parte, cadrul didactic susține că în perioada septembrie 2022 - martie 2023, Ema nu a avut un comportament adecvat pentru vârsta sa.
Fetița s-ar fi lovit în urma unei alunecări, cu capul de holul grădiniței, după ce ar fi părăsit sala de clasă fără a cere acordul educatoarei.
Ulterior, copilul a venit la grădiniță însoțit de mama sa, care conform spuselor educatoarei: „stătea pasivă într-un colț al sălii de grupă în loc să o ajute pe Ema”.
Răspunsul directorului școlii gimnaziale a concluzionat faptul că Ema este un copil mai diferit de ceilalți, iar părinții au fost sfătuiți să țină cont de recomandările doamnei educatoare și a doamnei psiholog pentru a-și ajuta propriul copil.
„În ceea ce privește diferite somații și amenințări cu trimisul în judecată, lăsați-o mai moale... Nu că nu ați putea-o face, dar nu v-ar folosi la nimic. Mai bine canalizați-vă energiile și resursele să o ajutați pe Ema! Are nevoie de sprijinul dumneavoastră!”.
Copilul: 7 abilitati pe care numai gradinita i le poate dezvolta
Urmărim cu interes desfășurarea acestui caz de-a dreptul special pentru învățământul românesc în care accesul părinților în sălile de clasă ale unităților de învățământ nici nu prea este permis.
Surse foto: istockphoto.com
Surse articol: stirileprotv.ro, mesajul.ro