Constientizarea propriului corp, sau "mama - Traiesc!"
La varsta de aproximativ un an, copiii incep sa constientizeze propriul corp si propriile activitati. Copilul descopera ca este entitate separata. Copiii incep sa inteleaga ca pot atinge obiectele, le pot prinde, vedea culoarea si proprietatile. Toate aceste aspecte au rolul de a le stimula memoria.
Primele informatii
Copilul memoreaza prima informatie. In literatura intalnim adesea termenul "amnezie infantila". Aceasta se manifesta prin faptul ca micutii sub varsta de trei an nu isi amintesc foarte multe lucruri. Situatiile care genereaza o schimbare emotionala majora reprezinta exceptia
Jocul si antrenarea memoriei
Activitatile frecvente si manipularea obiectelor duc la formarea traseelor de memorie intensificate prin repetare. Prin jocul continuu, anumite activitati raman in memorie si incepem sa le desfasuram in mod automat in anii urmatori. Acestea pot include ciclismul, conturarea, patinajul sau inotul.
In timpul jocului copilul:
• isi descopera propriul corp;
• invata si memoreaza informatii legate de greutatea, inaltimea si dimensiunea jucariei;
• invata culorile;
• memoreaza gusturi si arome. Copiii vor invata imediat ce le place si ce nu.
Familia si antrenarea memoriei
Este bine ca parintii sa joace diverse jocuri cu copiii. Jocurile Motorii necesita miscare. In bebelusilor, spre exemplu, acesta presupune jocul cu articole noi. In cazul copiilor mai mari, acest lucru implica jocurile cu mingea, mersul pe bicicleta sau inotul. Jocul intelectual dezvolta latura rationala a copilului. Va puteti juca de-a scoala cu progeniturile dumneavoastra, invatati-i cum sp tina un creion, cum sa scrie primele litere, cum sa exerseze numerele si zilele saptamanii. Jocurile. constructive precum construitul cu caramizi LEGO® DUPLO®, impaturirea si taierea sunt favorite.
Activitatile frecvente si manipularea obiectelor duc la formarea traseelor de memorie care se intensifica prin repetare.