- I."O expozitie sub apa"
- I.1. "O aventura inainte de plecare"
- I.2. "O mare in cada"
- I.3."Varietate de forme si culori"
- II."Spectacol de marionete"
- II.1. "Familia de caramizi"
- II.2. "Povesti din viata reala"
- II.3."Povesti de spus la culcare"
- III. "Animale la plimbare"
- III.1. "Ponei vizitand un caine"
- III.2."Lungimea lesei conteaza"
- III.3. "Un traseu in curte"
I."O expozitie sub apa"
Carui copil nu i-ar placea sa fie, macar o data, capitanul unui submarin ce se scufunda intr-o pestera subacvatica misterioasa, care ascunde o comoara? Dorinta sa se poate indeplini insa si cu ajutorul caramizilor Lego Duplo, numai bune de construit o asemenea nava.I.1. "O aventura inainte de plecare"
Inainte de a incepe sa va organizati joaca, luati in calcul si urmatoarele aspecte:• "Care va fi numele submarinului?"
• "Care va fi comoara mitica?"
• "Ce il va face pe Crabul Gigant, pazitorul pesterii subacvatice, sa il lase pe capitan sa patrunda acolo cu submarinul?"
I.2. "O mare in cada"
Incepe sa-ti familiarizezi copilul (de la 3 ani in sus) cu lumea subacvatica. Cel mai simplu va fi sa-i arati imagini cu diferite animale marine, precum pesti, caracatite, recife de corali, crabi etc.. Asa ii vei trezi interesul de a se gandi mai bine la "recuzita" de care veti avea nevoie pe parcursul jocului.
I.3."Varietate de forme si culori"
Stimuleaza creativitatea copilului (de la 3 ani in sus) lasandu-l sa-si asambleze singur submarinul (acesta poate fi construit din cateva caramizi Lego Duplo sau chiar din cateva zeci) si creaturiile marine care vor popula "lumea subacvatica". Aceasta din urma este desosebit de complexa si de variata, asa ca lasati-va imaginatia sa "zboare" si porniti intr-o "mare de aventura"!
II."Spectacol de marionete"
Intrucat copiilor le plac jocurile cu personaje si intamplari din viata de zi cu zi, incurajati-i in acest sens si implicati-i in jocuri de rol. Un exemplu in acest sens ar fi construirea unui teatru de marionete din caramizi Lego Duplo chiar la voi acasa. In cadrul acestuia se vor putea juca orice fel de roluri si scene, cu conditia sa va lasati imaginatia sa zboare.
II.1. "Familia de caramizi"
Primele voastre personaje vor fi mama si tata. Incercati sa-i faceti sa semene cat mai mult cu cei din realitate. Iata un exemplu: blugii tatalui vor fi "jucati" de partea albastra a figurinei, in timp ce figurina alba va semana cu mama, ce poarta tricoul preferat.
II.2. "Povesti din viata reala"
Incepeti prin a va folosi de scene din viata de zi cu zi, cum ar fi micul dejun in familie, mersul la scoala sau plimbatul cainelui.
Stimuleaza-ti fetita (de la 3 ani in sus) sa "joace" roluri cat mai diferite, intrucat isi va dezvolta vocabularul si imaginatia.
II.3."Povesti de spus la culcare"
Cu ajutorul caramizilor Lego Duplo puteti sa creati si cele mai indragite personaje din povestile deja cunoscute. Astfel, construiti-va diverse marionete, carora le veti da cele mai originale roluri.
De asemenea, cu ele puteti sa va imaginati noi povesti, pe care sa le spuneti inclusiv seara, la culcare.
III. "Animale la plimbare"
Pentru a va ajuta copilul sa cunoasca din ce in ce mai bine lumea din jur, folositi-va tot de exemple preluate din realitate.
De pilda, oricarui copil i-ar face placere sa-si scoata la plimbare animalutul preferat. Asa ca nu mai stati pe ganduri si incepeti sa confectionati o lesa pentru un animal de companie sau un traseu de-a lungul caruia sa-l plimbati. Nu uitati insa sa respectati urmatoarea regula: animalele de companie nu trebuie sa atinga marginile traseului.
III.1. "Ponei vizitand un caine"
Joaca va deveni si mai captivanta daca va veti imagina o poveste care sa o insoteasca. Spre exemplu, imaginati-va faptul ca animalutul (in acest caz un caine) este vizitat de unul dintre prietenii sai (poneiul).
Nu in ultimul rand, ganditi-va la cum ar fi ca, pe drum, "vizitatorul" sa intalneasca diverse obstacole: garduri, copaci, pietre, un rau etc..
Jucandu-va astfel, o vei ajuta pe fetita ta (de la 3 ani in sus) sa-si dezvolte creativitatea, indemanarea si vocabularul.
III.2."Lungimea lesei conteaza"
Initial este recomandat sa aveti o lesa pe care sa o puteti tine mai scurta. Abia dupa ce v-ati obisnuit cu aceasta puteti opta pentru una mai lunga.
Veti putea chiar sa organizati si o intrecere: cine va plimba animalul de companie in cel mai rapid mod?
III.3. "Un traseu in curte"
Jocul poate deveni cat mai realist posibil daca veti folosi si alte materiale in afara de caramizile Lego Duplo.
Nimic nu va opreste sa recurgeti la orice altceva care sa va ajute sa faceti plimbarea impreuna si mai interesanta.
Daca ti-a placut articolul, gasesti mai multe si poti descarca gratuit idei de joaca, fise cu activitati, pagini de colorat sau chiar povestea de culcare "Sa-ti spun despre ziua mea", pe www.legoduplo.ro.
Surse poze:
http://d33y93cfm0wb4z.cloudfront.net/kidspotnz/Brandsponsor/S6_My-First-Garden_0856_ret.jpg