„Este un fapt cunoscut ca scopul publicitatii este sa creeze nevoia de consum, iar adminstrarea de medicamente din proprie initiativa este un rezultat al acesteia. Nu admitem ca distribuitorii de medicamente si farmaciile sa obtina cresteri in cifra de afaceri exploatand preocuparea oricarui bolnav in fata neplacerilor aduse de maladie. Un produs farmaceutic, fie el medicament, supliment alimentar sau dispozitiv, trebuie recomandat de specialisti si nu de firmele de publicitate", a declarat Profesor Doctor Costel Stanciu, presedintele APC Romania.
Exista deja suficiente aspecte necorespunzatoare unui climat economic normal care se regasesc in domeniul farmaceutic. Plecand de la numarul impresionant de farmacii care uneori se succedeaza doua-trei pe acelasi trotuar si terminand cu insistenta personalul din farmacie care recomanda produse, ar trebui sa insoteasca medicamentele indicate de medicul specialist. Pe langa acestea se adauga reclamele, care au ajuns sa domine in mod covarsitor spatiul publicitar al posturilor de radio si de televiziune.
Daca in orice alt domeniu economic se sustine rezolvarea problemelor pe calea functionarii unei concurente robuste, in domeniul farmaceutic se apreciaza interventia legiuitorului. Aceasta este bine venita, tinand cont de impactul produselor farmaceutice asupra sanatatii umane.
Piata farmaceutica este cel de-al treilea investitor in publicitatea TV, dupa telefonie si cosmetice. Potrivit celor mai recente estimari valabile ale Media Fact Book 2014 bugetul net consumat de companiile farmaceutice pe televiziune in anul 2015, se ridica la 193 milioane de euro din totalul de 306 milioane euro.
Forbes Romania declara ca in 2015, domenile care au generat cele mai importante investitii in publicitatea radio in primul semestru din an sunt reprezentate de piata farmaceutica si de segmentul de retail.
Industria farmaceutica a fost principalul investitor in publicitate in Romania in 2014: ocupa primul loc intre industriile care cumpara reclama, cu 13% din piata de publicitate, potrivit raportului Zenith Romania Advertising Expenditure Forecast.
Desi mediul digital este in crestere, in continuare in televiziune se investesc cei mai multi bani pentru publicitate, aproximativ 63,5%.
Comparativ cu aceeasi perioada anului 2013, platile la medicamente pentru boli cronice cu risc crescut au fost mai mici. Au fost utilizate in programele nationale de sanatate curative in perioada ianuarie - decembrie a anului 2014 si au fost cu 285.488 de mii de lei mai mici, respectiv cu 10,09%, conform Raportului de Activitate 2014, CNAS.