La inaugurarea unui magazin nu ajunsesem inca...Dar s-a dovedit ca timpul nu e pierdut si am bifat si acest eveniment pe lista de...mondenitati (a se citi trambalat cu copilul in public, de fata cu multe persoane necunoscute adunate cu un scop relativ serios). Ne propusesem sa ajungem in Hippoland cu cateva zile in urma, cand i-am calcat prima oara pragul. Situat la parterul magazinului Auchan de langa parcul Moghioros, nu putea scapa privirilor noastre, mai ales ca niciunul din noi nu ducem lipsa de spirit de observatie. Prin urmare, ne-am facut o idee de cum am pasit in el si, primind un flyer legat de inaugurare, am hotarat de comun acord sa participam. Singurul lucru care m-a cam pus pe ganduri a fost faptul ca inaugurarea avea loc dupa deschiderea efectiva a magazinului; probabil am ramas eu in urma cu uzantele actuale din domeniu.
La ora 10 fara 5 minute ne aflam in fata magazinului (de data asta am reusit sa fim punctuali) si ne-asteptam la o buluceala mare de oameni, gata sa darame usile de la intrare (probabil imaginea apocaliptica mi se trage de la Black Friday-ul american). Realitatea a fost cu totul alta, usile fiind deschise (zic eu, de ceva vreme), iar in magazine erau relativ putine persoane; in niciun caz un puhoi. Ne-am pozat cu mascota Hippoland, dupa cum vedeti (pe care baietelul meu a apreciat-o nespus-a abordat-o si la o vizita ulterioara, desi varsta lui, 8 ani, nu lasa de banuit), si am respirat usurata, pentru ca exact sa-mi dau coate cu lumea imi mai lipsea in conditiile de copil, papornita (geanta cu de toate pentru mine si copil, inclusiv umbrela de ploaie si haine de schimb), laptop si trotineta din dotare. Am studiat din nou oferta de produse, parte deloc placuta, deoarece, exact cum anticipasem, s-a lasat cu rugaminti necontenite, pisalogeli, negocieri si pana la urma cedarea mea. A se citi am cheltuit o suma de bani nu tocmai mica, in ideea ca poate castigam ceva si la concurs (norocul se pare ca-l urmareste peste tot pe baietelul meu, asa ca nu era un risc prea mare)-participarea la acesta era garantata de o achizitie in valoare de o anumita suma. Aici iar am de facut o precizare: pliantul primit nu specifica nimic legat de achizitii, iar mai toata lumea (inclusiv eu, dar si o alta doamna cu care am intrat in vorba) am ramas cu senzatia ca este vorba de o serie de competitii la care poate participa efectiv oricine (fara vreo conditionare); intre timp am recitit pliantul si nici de competitii nu zice nimic, ci doar surprize si cadouri, prin urmare se pare ca populatia autohtona (din nou, si eu ma includ) dispune de o mentalitate preconceputa de a primi lucruri gratis fara prea mare efort.
In ce consta concursul? In aruncarea unui zar, iar premiul castigat era corespuzator cifrei de pe zar. Teo a aruncat cifra 5 si a castigat o saltea gonflabila pentru care s-a bucurat extrem de mult (desi mie nu mi s-a parut ceva extraordinar, dat fiind faptul ca imi aminteam de inca una care zacea nefolosita pe-acasa). Premiul 6, cel mai mare, era compus dintr-un set de nisip special de modelat, dar se pare ca, dupa spusele propriei odrasle, salteaua era de departe premiul preferat. Lucky me! Cum s-ar spune in romana...Suntem cu totii fericiti ca avem in dotare un troleibuz, o inca mini masinuta (cele cateva mii de acasa nu erau suficiente) si o gaura in portofel amortizabila in ceva vreme (asta era "beneficiul"meu). O oarecare umbra de nemultumire inca planeaza asupra fericirii generale caci, cum altfel, gandul i-a ramas la un monster truck cu nu-stiu-ce suspensii...
Cum mi s-a parut magazinul? Foarte mare, din toate punctele de vedere. Sincer cred ca depaseste de departe ca dimensiuni orice alt magazin de profil (si le-am cam vizitat pe toate). Include pe langa jucarii si articole destinate bebelusilor (de la biberoane, la scaune de masina), dar si imbracaminte. Iar sortimentele de jucarii, cel putin in ceea ce priveste masinutele (obiectivul principal cand ai in dotare un mic mascul)...sunt de domeniul contemplarii. Adica il va uita Dumnezeu pe copil sorbindu-le cu nesat si neputandu-se decide pe care o vrea mai mult si mai mult. Preturile sunt relativ accesibile, in general mici. Zic in general pentru ca depinde de produs, respectiv producator. In plus, am inteles ca este vorba de o franciza si au in plan si deschiderea altor magazine in Bucuresti.
Sa nu uit, intr-adevar oricine trecea pragul alaturi de un mic cersetor ambulant (a se citi copil), primea din partea magazinului o sepcuta (rosie sau galbena) si bomboane dupa bunul plac. Cu cereale. O alegere sanatoasa, dar care zic eu, nu a generat acelasi interes in randul micilor consumatori cum ar fi facut-o, de exemplu, un produs plin de coloranti si conservanti artificiali. Numai bun pentru doritorii de carii si obezitate infantila.
In final, noi vom reveni in magazin, in masura disponibilitatii (concret, dupa amortizarea gaurii din buget mai sus mentionate). Mai ales ca se afla oarecum pe traseul nostru zilnic iar adulmecarea vizuala a vitrinei este imposibil de evitat.