O mamă rezervase pentru băiețelul ei un loc la fereastră în avion
În luna august a acestui an, Ryan Bandli (6 ani) a fost în vacanță cu părinții săi la Budapesta. Ca să se întoarcă acasă, în orașul Stoke-on-Trent (Marea Britanie), familia trebuia să ia avionul până la Manchester. Mama lui Ryan, Adi, rezervase trei bilete ca să fie sigură că vor putea călători unii lângă ceilalți.
Întrucât știa că fiul ei se simțea bine la fereastră, i-a rezervat un asemenea loc, după cum a relatat pentru „The Mirror”: „Lui Ryan îi place să stea la fereastră. Îl liniștește și îi place să-și sprijine capul de perete.” Pentru rezervare, achitase o taxă suplimentară către „Buzz” (cu sediul în Polonia), una dintre companiile ce face parte din „Ryanair”.
Copilul nu a putut să stea în avion pe locul său
Când familia a luat avionul spre casă din Budapesta, Ryan a sesizat că pe locul său, la fereastră, stătea o femeie. A fost foarte trist și a început să plângă. Mama lui a povestit, pentru sursa citată, ce a simțit băiețelul ei în acele momente: „Ryan a fost foarte supărat, agitat și a plâns. Nu înțelegea ce se întâmpla. Am fost nevoiți să stăm separați în avion și acest lucru a fost foarte stresant.”
Cea care stătea pe locul copilului a refuzat să se ridice, arătând că și ea avea rezervat același loc. De asemenea, aceasta le-a propus însoțitorul de zbor să îi ofere lui Ryan un loc la capătul unui rând. Între timp, alți pasageri au încercat să-l liniștească, așa cum reiese din intervenția lui Adi pentru sursa citată anterior: „Bietul meu copil plângea. Pasagerii i-au oferit dulciuri și au fost foarte amabili.”
Compania aeriană la care s-au bilete a încercat să vină cu explicații
De îndată ce a ajuns în Marea Britanie, Adi a început să contacteze „Ryanair” pentru compensații și explicații. Inițial, cererea i-a fost respinsă, compania motivând faptul că locul care trebuia să fie al lui Ryan a ajuns la cineva întrucât era așezat lângă una dintre ieșirile de urgență ale avionului. Potrivit sursei menționate, mama a primit din partea reprezentanțiilor companiei următoarele explicații: „...liniile aeriene din Marea Britanie trebuie să se asigure că pasagerii ocupă locurile adecvate, astfel încât, în cazul unei situații ce impune evacuarea de urgență, să poată ajuta, nu să încurce. Ar trebui să stea pe locurile ce permit accesul la ieșirile de urgență doar acei pasageri care au o anumită condiție fizică, fiind suficient de puternici pentru a ajuta dacă ar fi vorba despre o evacuarea de urgență.”
Ulterior, filiala poloneză a „Ryanair”, „Buzz” și-a exprimat și ea punctul de vedere cu privire la ceea ce i se întâmplase familiei Bandli. Astfel, mama a aflat că locul pe care ar fi trebuit să stea fiul ei nu fusese vândut de două ori, dar încurcătura s-a produs din cauza unei „erori în sistem”: „Acest loc nu a fost rezervat de două ori; încurcătura a avut loc din cauza unei erori în sistem. Din păcate, în condițiile în care toate locurile fuseseră rezervate, nu mai erau disponibile alte locuri la fereastră.”
Adi a reușit să primească înapoi banii proveniți din costul rezervării biletelor de avion.
Surse foto:
- istockphoto.com;
- facebook.com/stokeontrenlive/
Surse articol: dailymail.co.uk, mirror.co.uk, mylondon.news