Conștiința de sine reprezintă capacitatea de a te acorda la propriile tale emoții. Îți permite să cunoști ce simți și de ce, precum și modul în care acele sentimente ajută sau afectează ceea ce încerci să faci. În această categorie este inclusă conștientizarea emoțională de sine. Aceasta presupune că înțelegi punctele tale forte și limitările; acționezi competent și știi când să te bazezi pe altcineva din echipă. Îți conferă de asemenea și claritate asupra valorilor și simțului scopului, ceea ce îți permite să fii mai decisiv când stabilești cursul unei acțiuni.
Managementul de sine este abilitatea de a menține emoțiile și impulsurile distrugătoare sub control. Acest instrument este extrem de puternic pentru lideri, în special în timpul unei crize, deoarece oamenii vor căuta la ei reasigurare, iar dacă liderul este calm, la fel vor fi și ei. Autocontrolul emoțional este prima calitate din categoria managementului de sine și presupune că rămâi calm sub presiune și îți revii rapid în urma supărărilor. Știi cum să îți echilibrezi sentimentele pentru binele tău și al celorlalți sau pentru binele unei sarcini, misiuni sau viziuni.
Aceasta reprezintă agilitate în fața schimbării și a incertitudinii. Ești capabil să descoperi modalități noi în fața unor provocări de transformare rapidă și poți să faci față mai multor solicitări deodată.
4. Orientare spre rezultate
Te străduiești să atingi sau să depășești un standard de excelență. Apreciezi sincer feedback-ul asupra performanței tale și cauți constant modalități de a face lucrurile mai bine.
5. Perspectivă pozitivă
Poți să vezi binele din oameni, situații și evenimente. Aceasta este o competență extrem de prețioasă, deoarece poate construi reziliența și pregătește scena pentru inovație și oportunitate.
6. Empatie
Conștientizarea socială indică acuratețe în citirea și interpretarea emoțiilor altor persoane, adeseori prin indicii non-verbale. Liderii conștienți social sunt capabili să se raporteze la mai multe tipuri de oameni, să asculte cu atenție și să comunice eficient. Empatia este prima calitate din aceasta categorie și presupune că acorzi atenție maximă celeilalte persoane și timp să înțelegi ce spune și cum se simte. Încerci mereu să te pui în locul oamenilor într-un mod semnificativ.
7. Conștientizare organizațională
Poți să citeși cu ușurință curentele și dinamica emoțională dintr-un grup sau organizație. Poți uneori chiar să prezici modul în care cineva din echipa ta sau liderii unei companii cu care colaborezi pot să reacționeze față de anumite situații, permițându-ți să abordezi situațiile în mod strategic.
8. Influență
Managementul relațiilor este o abilitate interpersonală care permite unei persoane să acționeze în moduri care motivează, inspiră și armonizează cu ceilalți, în același timp menținând relații importante. Influența presupune că ești un lider natural, care poate primi sprijin din partea celorlalți cu relativă ușurință, creând un grup care este implicat, mobilizat și pregătit să execute sarcinile necesare.
9. Antrenor și mentor
Întreții învățarea pe termen lung oferind feedback și sprijin. Îți expui punctele de vedere în moduri persuasive și clare, astfel încât oamenii sunt motivați și înțeleg clar așteptările pe care le ai.
10. Managementul conflictelor
Te simți confortabil să faci față neînțelegerilor dintre mai multe părți și poți să expui disputele care fierb înnăbușit pentru a găsi soluții din care are toată lumea de câștigat.
11. Spiritul de echipă
Interacționezi bine ca un membru al grupului și poți lucra cu ceilalți. Participi în mod activ, împarți responsabilitatea și premiile și contribui la capacitatea echipei tale ca întreg.
12. Leadership inspirațional
Inspiri și îi ghidezi pe ceilalți către cea mai bună viziune de ansamblu. Reușești mereu să îți faci treaba și scoți la iveală cele mai bune calități ale echipei tale pe parcurs.