“Principalele noutăți incluse în proiectul de metodologie vizează constituirea formațiunilor de elevi în clasa pregătitoare, precum și soluționarea situațiilor excepționale ale copiilor care nu se încadrează în tranșele de vârstă prevăzute de metodologie.”, anunță Ministerul Educației, într-un comunicat.
Modelul de înscriere în clasele pregătitoare la școală conform unor criterii nediscriminatorii a fost preluat de la Timișoara, unde a intrat în folosință acum 4 ani. Astfel, se va face o repartizare alfabetică a elevilor pe clase sau prin tragere la sorți în ședință publică organizată de școală.
“Constituirea formațiunilor de elevi în clasa pregătitoare se face după finalizarea procesului de înscriere, conform Calendarului înscrierii, în baza unei proceduri elaborate la nivelul unității de învățământ și aprobate de Consiliul de administrație, cu respectarea criteriilor de transparență, echitate, nondiscriminare și incluziune.“ – clarifică articolul 51 aliniatul 4 din proiectul de metodologie pus astăzi în dezbatere publică.
Repartizarea învățătoarelor la clasă se va face prin tragere la sorți, astfel încât nu se vor mai putea face “liste de copii” care să aparțină unei anumite învățătoare. Anunțul a fost făcut, în exclusivitate pentru Edupedu.ro, de către inspectorul școlar general adjunct a Inspectoratului Școlar București, Liliana Toderiuc-Fedorca. Noua procedură “va stopa suprapopularea la anumite clase, riscurile de segregare și discriminare a elevilor, dar și a cadrelor didactice”.
Ministerul Educației anunță că propunerile, observațiile și sugestiile pe marginea proiectului de metodologie pot fi trimise pe adresa de e-mail inscriere.inv.primar@edu.gov.ro, până în data de 14 februarie 2020.
Proiectul metodologiei de inscriere in clasa pregatitoare 2020 poate fi descărcat de aici.
Surse: Edupedu.ro