Tehnici moderne si interactive, adaptate fiecarui copil
Conform teoriei inteligentelor multiple prezentata in premiera de profesorul Howard Gardner, de la Universitatea Harvard, oamenii sunt inzestrati cu aptitudini diferite sau cu combinatii ale acestora, care le influenteaza modul de a invata. Tot ceea ce trebuie sa facem este sa le recunoastem pentru a imbunatati procesul de invatare.
De exemplu, unii copii au darul imaginilor si le este mai usor sa invete limba engleza cu ajutorul desenelor sau al cartilor cu diagrame. Pentru cei care au darul logicii si bucuria de a descoperii lucruri noi cu ajutorul jocurilor de gandire, cea mai buna abordare ar putea fi prin puzzle-uri sau alte jocuri de inteligenta.
Asimilarea informatiilor se realizeaza prin intermediul celor 5 simturi si prin actiune. Aceasta capacitate se dezvolta in cea mai mare parte la varste fragede, de pana la 12 ani, motiv pentru care in aceasta perioada aceste modalitati de informare trebuie stimulate cat mai mult. Teatrul, prezentarea elementelor noi cu ajutorul fotografiilor si a sunetelor, a jocurilor amuzante, relaxate, cantecele si dansurile pot avea asadar rolul principal in invatarea limbii engleze.
Planul emotional si relatia cu profesorul sunt decisive
Invatarea trebuie sa devina o placere pentru ca partea afectiva joaca rolul cel mai important la aceasta varsta. Copiii nu invata o limba straina pentru ca le va folosi mai tarziu, ci pentru ca isi iubesc profesorii si ora este amuzanta. De aceea relatia cu profesorii trebuie sa fie calda si apropiata, sa se simta mereu apreciati si incurajati si chiar sa vada in cei care ii invata un prieten.
Aceasta este metoda de invatare abordata la Shakespeare School, centru bucurestean de invatare a limbii engleze. Profesorii de aici adapteaza atmosfera din clasa si activitatile, astfel incat ele sa raspunda intereselor si aptitudinilor fiecarui copil in parte si incearca sa ofere un cadru cat mai placut de invatare prin care sa transmita pasiunea si dragostea pentru limba engleza.
“Este esential pentru asimilarea unei limbi straine ca lectiile sa fie atractive, iar progresul sa fie vizibil pentru cursanti. Pentru a motiva cat mai mult copiii, urmarim ca toate cursurile noastre sa aiba o miza la final sau un rezultat pe care ei sa il constientizeze. Prin mici competitii si jocuri de rol, le dezvoltam spiritul competitiv, iar cei mici invata limba engleza intr-un mod distractiv, sunt mandri de realizarile lor si sunt motivati sa isi depaseaca nivelul actual. Un alt avantaj al acestei metode este ca isi imbunatatesc in acelasi timp si abilitatile de lucru in echipa si creativitatea.”, explica Prof. Nicoleta Dinescu, director academic la Shakespeare School.
Engleza devine o joaca de copil cu ajutorul personajelor din carti
Pentru copiii cu darul cuvintelor, care indragesc sa comunice des si sunt fascinati de carti, acestea sunt prima solutie venita in ajutorul lor pentru a invata limba engleza. Dar cartile pot fi o optiune foarte potrivita si pentru copiii care au alte tipuri de aptitudini mai dezvoltate. O carte de limba engleza trebuie sa fie, la fel ca metodele de predare din cadrul orelor de curs de de la Shakespeare School, o invitatie la joc, un prilej de a invata lucruri noi intr-un mod distractiv. De aceea, personajele cartii sunt foarte importante: daca cei mici ajung sa indrageasca personajele, vor dori sa se implice in povestea lor, sa comunice asemenea lor, in limba engleza.
Acesta este si scopul celei mai noi aparitii editoriale a Shakespeare School - „Ziggy & Zaggy – Adventures in Englishland”. Ziggy, veverita cea isteata si Zaggy, castorul cel ghidus ii invita pe copii sa descopere universul plin de aventuri al limbii engleze. Personajele sunt cunoscute copiilor inca din 2011, din cadrul emisiunii omonime de la Radio Itsy Bitsy. Cartea reprezinta o continuare a povestilor prezentate la radio si o completare la metoda de invatare prin ascultare si repetare.
Personajele din „Ziggy & Zaggy – Adventures in Englishland” prezinta bilingv (in romana si engleza) cuvinte noi, în timp ce c?l?toresc în diverse locuri interesante, merg la cumparaturi, la circ, la scoala si viziteaza cele mai frumoase obiective din Regat. Aceasta abordare bilingva ii confera copilului independenta, nefiind neaparat necesara prezenta adultului pentru ca acesta sa desluseasca aventurile celor doua personaje. Nu numai ca va deveni autonom in invatare, dar aceasta abordare ii da copilului incredere in sine si sentimentul ca limba engleza este placuta si usor de inteles.
Despre Shakespeare School
Shakespeare School este centrul de învatare a limbii engleze din Bucuresti, recunoscut de Cambridge ESOL, care pregateste anual peste 1.500 de copii si tineri (4-25 ani). Cu trei sedii si o istorie de peste 10 ani, Shakespeare School se mândreste cu mii de cursanti care au facut performanta în limba engleza, în tara si în strainatate, dupa ce i-au urmat cursurile. Modul de predare interactiv, abordarea calda a profesorilor si masurarea lunara a rezultatelor definesc metoda Shakespeare School. Centrul ofera cursuri anuale pentru fiecare vârsta si nivel de performanta, cursuri de vara, tabere de engleza în tara si strainatate, cursuri pentru examenele Cambridge, TOEFL si IELTS, cluburi de conversatie cu profesor nativ si un program de mentoring pentru parinti.
Pentru mai multe detalii, viziteaza www.shakespeare-school.ro .